Kurā pilsētā ir dārgākais sabiedriskais transports

Vai tā varētu būt Rīga, kurā ietilpst Ķengarags? Lasi tālāk un uzzini vai tas būs Ķengarags!

Lai gan varētu gaidīt, ka visdārgāk braucējiem izmaksā Londonas sabiedriskā transporta lietošana, kā vēstī vietne Statista, visdārgākais sabiedriskā transporta tarifs pasaulē ir Dānijas pilsētās. Kopenhāgenā tiek pārdotas visdārgākās autobusa, tramvaja vai metro biļetes, sasniedzot vidējo cenu 3,25 mārciņas. Nākamā dārgākā ir Stokholma, kur viena biļete maksā 2,93 GBP, bet Londona ir „tikai” trešajā vietā ar biļetes cenu 2,93 GBP apmērā. Tālāk seko Oslo, Cīrihe, Oklenda, Dublina, Ženēva, Frankfurte, Berlīne, Helsinki un Ņujorka. Statista noskaidrotas vidējās sabiedriskā transporta cenas pasaulē, kas sniedzas no 1,93 GBP līdz 3,25 GBP 2015. gadā. Pētījums parāda, arī to, kā mainījušās biļešu cenas no 1980. līdz 2014. gadam. Proti, autobusu braucieni sadārdzinājušies par 58 %, bet dramatiski kāpušas dzelzceļa cenas par 63 %. Starp citu, statistika rāda, ka cilvēki, kas vēlas samazināt svaru, izvēlas braukt tieši sabiedriskajā transportā, jo tādējādi biežāk tiek pie iespējas „nejauši” nostaigāt kājām pāris pieturas.

Latvijas Pasažieru pārvadātāju asociācija informē, ka braukšanas maksu nosaka valsts. Pie mums ir stipri zemāks tarifs kā Lietuvā, Igaunijā un Somijā. Latvijā par sabiedriskā transporta biļetēm jāmaksā gandrīz divas reizes mazāk nekā Igaunijā un vairāk nekā divas reizes mazāk nekā Somijā, nemaz nerunājot par abonementa biļetēm, kas ļauj braukt vēl izdevīgāk.

Biļetes Rīgā, Ķengaragā un citviet ir krietni dārgākas nekā pārējās Latvijas pilsētās. Ja Ķengaragā tās maksā 1,15 EUR, tad Daugavpilī par vienu braucienu pasažierim jāšķiras tikai no 0,43 EUR. Rēzeknē šī pakalpojuma cena ir 0,50 EUR, Liepājā 0,70 EUR, Ventspilī 0,75 EUR, Jūrmalā 0,70 EUR, Jelgavā 1,- EUR.

Pavisam nesen TV raidījumā Aizliegtais paņēmiens sabiedriskā transporta kustība salīdzinājumā ar kaimiņvalstīm tika kritizēta kā krietni lēnāka. Latvijā nākas rēķināties ar ilgāku laiku ceļā salīdzinājumā ar līdzīga attālu maršrutiem Somijā un Igaunijā. Kaut gan raidījums nonācis pie secinājuma, ka starppilsētu satiksmē mēs maksājam salīdzinoši dārgāk kā Lietuvā un Igaunijā, ne vien lēnais braucienu temps, bet arī mobilo sakaru nepieejamība dažos maršrutos pazemina servisa kvalitāti.