Kādēļ mēs nopērkam to, ko mums nevajag?

Neviens lielveikals nav iedomājams bez izdevīgas iepirkšanās ilūzijas radīšanas. Par to rūpējas arī mazie veikaliņi Ķengaragā, bet lielveikalos šī tendence ir īpaši pamanāma. Un kāpēc arī nē? Tiek veikti speciāli psiholoģijas un izturēšanās testi, lai noteiktu, kā labāk izvietot preci veikalu pircējiem.

Veikali mudž no īpašajiem piedāvājumiem un īpašajām cenām. Un mums patīk akcijas – tā vien šķiet, ka esam iepirkušies izdevīgi, kaut arī ir iegādājušies neparedzētu pirkumu. Mēs pavadām veikalā diezgan daudz laika, un – atzīsim – ne vienmēr dodamies turp, lai tikai iepirktos, bet gan arī, lai pavadītu laiku. Tā mēs kļūstam par vieglāk manipulējamiem objektiem. Lai pievērstu pircēju uzmanību, tiek izmantotas dažādu krāsu un izmēra norādes par īpašo cenu. Ir arī veikali, kas izmanto iekšējo radio, lai paziņotu par īpašām cenām un akcijām.

Kur vien paskaties norādēs par to, kādi mārketinga triki pieejami lielveikalu rokās, parasti visās atzīmēts lielveikalu ieejas tuvumā izvietotais dārzeņus un augļu stends, kuri pircējam radot tirgus iespaidu. Dažviet minēts iepirkuma ratiņu lielums, kas mudina kraut preces ratos, neievērojot lielo pirkuma daudzumu. Šaurie celiņi starp iepirkuma plauktiem ir paredzēti tam, lai pircējs var ērti pārredzēt piedāvājumu abās pusēs un aizkavētu pircēju veikalā ilgāk. Tiek izmantots īpašs apgaismojums, lai liktu produktiem izskatīties labāk – tāpēc vienmēr palūdziet, lai gaļu izņem no stenda un parāda Jums to tuvāk. Dārgākas preces tiek izliktas veikalu plauktos pircēja acu augstumā – un tas attiecas gan uz pieauguša cilvēka ķermeņa garumu, gan bērna acu augstumu. Pie kasēm izlikti dažādi sīkumi, kas liek mums, stāvot rindā, krist kārdinājumā un nopirkt vēl kādu nieku – šokolādi, košļājamo gumiju, cigaretes, baterijas u. c..

Lielveikali izmanto arī drukātus reklāmas materiālus, ko iemet māju un dzīvokļu pastkastītēs, lai pievilinātu pircējus. Tā kā lielveikals nevar nodrošināt darbību nepārtraukti, lai iegūtu vairāk klientus, tie iesaista mājas lapas apmeklētājus, izmantojot arī piegādi uz mājām.

Lielveikali Ķengaragā, Rīgā un visā Latvijā rūpējas, lai būtu sasniedzami internetā arī citiem līdzekļiem, piemēram, ar sociālo tīklu palīdzību.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *